Du er her: Forside / Rapporter / 2007

2007

Vi jakter i Sirma igjen.

Vi jakter for andre året på rad i Sirma.

Lars og Tyra

med Tell (G)

Søndag 9. september

Bilder

Vår hviledag. Vi dro med hensikt tidlig i år, slik at vi kunne være hele dagen ute i terrenget før jakta starter. Hans lagde finnbiff til middag, etter at Jens Johan var ankommet (han kom etter oss andre). Dagens vin var Santagostino. Været var fint.

Mandag 10. september

Jeger og hund

Vi startet forholdsvis seint til første dagen å være, 0930, og møttes samtidig i leieren klokken 1700. Brukbart vær, litt regn.

Dagens lag: John Arild og Jens, Lars og Hans.

John Arild (med choke 3 og 5) fikk 5 ryper, Jens (med choke 4 og 3) fikk også 5. Lars (choke ?) 9 og Hans (med automatchoke og gammel børse) 8. Tilsammen 27!

Lars hadde ordna middagen klar dagen i forveien, Sjømannbiff. Kjempegreier! Han satset på Meia Pipa som dagen vin.

Tirsdag 11. september

Rype og jeger

Litt senere ute. Startet 0945. Samme vær som i går, men uten regn.

Dagens lag: Lars og Jens, John Arild og Hans.

Det var tidvis lite fugl å se. John Arild og Hans avsluttet tidlig, 1500. John Arild fikk ikke fred med dette og tok seg en liten tur ekstra. Lars avsluttet ca 1800, mens Jens Johan dukka opp ca 1900.

Junior hadde en liten "pause" utpå dagen. Det viste seg at han hadde skadet/skjært seg like over poten på venstre forlabb. Det kunne se ut som om pulsåren var skadet. Blodspruten stod rett ut, ca 50 cm. Etter litt førstehjelp så det ut som om ting gikk mye bedre, og dagen etter var han "back in business"!

Det endte opp med Jens: 6, Lars: 5, John Arild: 4 og Hans: 2. Tilsammen 17.

John Arild overtok som kokk til Mexican chili. Det er mulig vi klarer oss uten Bjørnar neste år. Fantastisk godt!. Vin: Nicolella Barbera de alba 2005 (på flaske).

Onsdag 12. september

Bursdagsbarnet

Skikkelig dårlig vær, sludd tidlig på morran. Vi tok det med ro i teltet om morgenen, starta først 10:30. Regn og yr hele dagen. Lars og John Arild lagde nesten skogbrann i regnet. De så lite fugl, fikk 5 (John Arild3, Lars 2).

Jens og Hans så bra med fugl, faktisk store kull ved Njurganjavri. Fant endel utover dagen også, fikk 10 (5+5).

Lars sin bursdag. Det ble utrolig varmt i teltet etterhvert. Lars ble imponert over fyrverkeriet

Torsdag 13. september

Apport

Per dukka opp en time tidligere enn avtalt. Dårlig vær og kaldt, faktisk sludd i lufta, på morgenen. Været ble bedre etterhvert. Han tok med seg ting og tang, og vi jakta oss nedover til Sirma.

Jens Johan og John Arild fikk 6+2 (?), Lars og Hans 2 hver. Tilsammen fikk vi altså 72 ryper, 18 til hver.

Vi overnatta på Alta Strand Camping, såvidt! Vi fikk ikke den hytta vi hadde bestilt, med badstue og greier. Vi overlevde, når vi fikk badstue likevel, og ei seng å sove i.

Fredag 14. september

Stod opp 07:00, og åt frokost på Rica hotellet i Alta. Hjemme i byen rundt 1500. Vi tok fergene over Lyngen og Ullsfjord.